صبورالله سـیاه سـنگ |
رسیدن: 29.09.2011 ؛ نشر : 30.09.2011 سخیداد هاتف اين مادر برای اولين بار سخن می گويد
|
رسیدن: 21.09.2011 ؛ نشر : 22.09.2011 مسعود فارانی |
رسیدن: 01.10.2011 ؛ نشر : 03.10.2011
اساسي ستونزه د خپلواکي انديښنې نشتوالی دی ليکوالان او له دي جملي ښاغلی جهاني...بشبړ متن... |
با بخش نوشتارهای سياسی-اجتماعی؛ ادبی- فرهنگی؛ گفت و شنود ها؛ گالری آثار هنری؛ فوتوگالری... |
ورود به صفحه ی نخست شماره ی: 1 ؛ 2 ؛ 3 ؛ 4 ؛ 5 ؛ 6 ؛ 7 ؛ 8 ؛ 9؛ 10 ؛ 12 ؛ 13؛ 14؛ 15 ؛ 16؛ 17؛ 18؛ 19 ؛ 20 ؛ 21 ؛ 22 ؛ 23 ؛ 24 ؛ 25 ؛ 26 ؛ 27 ؛ 28 ؛ 29 ؛ 30 ؛ 31 ؛ 32 ؛ 33 ؛ 34؛ 35 ؛ 36 ؛37 ؛ 38؛39 ; 40 ; 41 ؛ 42 ؛ 43 ؛ 44 ؛ 45؛ 46؛ 47 ؛ 48 ؛ 49 ؛ 50 ؛ 51 ؛ 52 ؛ 53 ؛ 54 ؛ 55 ؛ 56 ؛ 57 ؛ 58؛ 59 ؛ 60 ؛ 61؛ 62 ؛ 63 |
بحثی در مورد شعر «موري رخصت راکوه ځم درڅخه» |
رسیدن: 28.09.2011 ؛ نشر : 29.09.2011 میرویس وردک
جهانی، خواهی نه خواهی با این اثر خودش را در برابر جریان ادبی حاکم قرار داد- جریان فرار از گفتن در مورد حال. شاعر افغان قاعدتاً نه در مورد حال و امروز و برای حال و امروز ، بل برای آینده ها میسراید- آینده یی که هنوز نیامده است. به علاوه شاعر مدرن افغان قاعدتن معما گونه می سراید- چنان که نه مردم عادی ، بل حتا باسوادان هم باید خون دل بخورند تا چیزی از آن بفهمند. نمونه ی بارز و نامور این روش واصف باختری است. خوب وقتی کسی که در مسیر مخالف جریان، شنا می کند، طبعاً با واکنش هایی رو به رو می شود. باری جهانی نیز ...متن کامل... |
رسیدن: 23.09.2011 ؛ نشر : 24.09.2011 د «موری رخصت راکوه ځم درڅخه» په هکله |
رسیدن: 24.09.2011 ؛ نشر : 24.09.2011 رزاق مامون: تراژدی موقعيت انسانی اشاره هایی به مناظره ی مادر و پسر در منظوم عبدالباری «جهانی» |
س.ح. روغ «موری رُسخَت راکوه ځُم دِرڅخه»
|
|