رسیدن به آسمایی: 18.04.2009 ؛ نشر در آسمایی: 19.04.2009 تقدیم به روان ستاره اڅکزی یکی بود یکی نبود بیلیون ها سال قبل... هیچ چیز نبود! بلی، این راست است، هیچ چیز که بگویی. نه روشنی، نه ...ادامه...
|
رسیدن به آسمایی: 07.04.2009 ؛ نشر در آسمایی: 08.04.2009 نوشتهء جان بایر اورست؛ برگردان از پروین پژواک اهدا به زنانی که نه تنها "بی قانونی" بلکه "قانون" نیز بر ضد آنها است.
پیش از آنکه زمین تشکیل شود، مردمان آسمان در جزیرهء شناور در آن بالا ها در فضا زنده گی می کردند. آفتاب هنوز خلق نگردیده بود، ولی نور از لابلای گل های درختی بلند در وسط جزیره می تابید. سرزمین آسمان محلی خلوت بود. هیچگاه هیچکس در آنجا گریه نمی کرد. هیچگاه هیچکس در آنجا نمرده بود و نه هیچگاه در آنجا کودکی به دنیا آمده بود. داستان این است. در سرزمین آسمان زنی زنده گی می کرد که شوهر داشت. روزی زن آسمانی در زیر قلبش صداهایی را شنید و دانست که او ...ادامه... |
|
رسیدن به آسمایی: 17.03.2009 ؛ نشر در آسمایی: 28.03.2009 |
|
ZAN, Hilfsorganisation zur Förderung der Rechte afghanischer Frauen e.V
06 März 2009 Mitteilung an die Vertreterinnen und Vertreter der Presse |
|
صدا های گمشده!
|
|
رسیدن به آسمایی: 10.03.2009 ؛ نشر در آسمایی: 12.03.2009 |
رسیدن به آسمایی: 01.03.2009 ؛ نشر در آسمایی: 02.03.2009 هغوته چې له
سرطانه رنځ وړی |
داوری مرحلهی اول کتابهای داستانی
|
رسیدن به آسمایی: 18.04.2009 ؛ نشر در آسمایی: 19.04.2009 اگرچه نمی شود، در شاهنامه فردوسی دنبال جهان بینی ویژه یی بود و از دیگاه این جهانبینی وارد جهانشناختی شاهنامه شد و یک جهانشناختی خاصی از شاهنامه ارایه کرد، با این هم میشود باورهای متفاوت موجود در شاهنامه را(که سرنوشت زنده گی و جهان واقعی با آن رقم میخورد) باهم پیوند داد و از رابطه این جهانبینیهای متفاوت، به جهان شناختیی در شاهنامه دست یافت که به نوعی از یک...ادامه... |
رسیدن به آسمایی: 14.04.2009 ؛ نشر در آسمایی: 16.04.2009 د بلغاريا له سفر نه د اسدالله اسد سره د څو ماښامونو په تروږميو كې له شلو كالو وروسته مې وليد . دا وار يې ږيره پر مخ نه وه. نور هم سپيره شوى وه . ډيره خندا هم نه وه ورپاتې . كله چې مې هغه له ځان څخه د لاري د ښودلو په پلمه...ادامه... |
رسیدن به آسمایی: 11.04.2009 ؛ نشر در آسمایی: 12.04.2009 فریدریش نیچه" فیلسوف بزرگ آلمانی از ابر چهره های مطرح در حوزه ی اندیشه است . ویژه گی تفکر نیچه افزون بر موارد فکری دیگر ، در نگاه بکروژرف اوست . دیدگاه نیچه ، نا متعارف ، سنت شکنانه و شجاعانه است : همین سه ویژه گی...ادامه... |
|
رسیدن به آسمایی: 07.04.2009 ؛ نشر در آسمایی: 08.04.2009 |
رسیدن به آسمایی: 01.04.2009 ؛ نشر در آسمایی: 01.04.2009 چند روزپیش به دوستم ناظرخان زنگ زدم و ضمن عرض مبارکی نوروز، پرسیدم در این روزها که "سر و درک" اش معلوم نبود، پس مصروف چه کاروباری بود؟ ناظرخان طبق عادت همیشه گی ازمصروفیت های چند روزپیش ضمن گپهای دیگر از این سرگذشت محفل نوروزی خود هم گزارش داد. برادر گل برنامه ی خاص نوروزی...ادامه... |
رسیدن به آسمایی: 18.03.2009 ؛ نشر در آسمایی: 27.03.2009 سه صد گام پیروزمند تا پلکان هشتاد شصت و پنج سال، از آن روزی می گذرد که نمایشنامهء « میراث» نوشتهء روان شاد استاد عبدالرشید لطیفی در بهار سال 1322 خورشیدی در شهر کابل به نمایش در آمد. در کنارشخصیت های دیگری که در جغرافیای هنری این نمایشنامه می زیستند ، میرزایی کم سواد و پر ادعایی نیز فرصت زیستن یافته بود. نقش این میرزا را به جوانی داد بودند، تازه راه یافته به تیاتر، که هنوز او را در این اقلیم نامی و نشانی نبود. امروز آن جوان...ادامه... |
رسیدن به آسمایی: 15.03.2009 ؛ نشر در آسمایی: 15.03.2009 |
ما قتل جاوید احمد را که سلاحی جز سخن نداشت، شدیداً محکوم می کنیم و از حکومت افغانستان و قوای ایساف می طلبیم تا قاتلین را شناسایی نموده و به چنگال عدالت بسپارند. |
رسیدن به آسمایی: 12.03.2009 ؛ نشر در آسمایی: 12.03.2009
اواخر ماه سپتمبر سال گذشته با یکتن از خبرنگاران "رادیو صدای آزادی"، دستگاه تبلیغاتی آیساف قرار ملاقات داشتم. حین ورود به مقر آیساف در کابل با دیدن تصویری در دفتر پذیرش تکان خوردم. در آنجا تصویری از یک جوان با سر تراشیده و ریش تار تار در بین دایره هدف و با متن “WANTED” توجه ام را بخود جلب کرده بود. فکر میکردم که این تصویر را قبلاً در جایی دیده ام. بعد از دقایقی دانستم که این تصویر جاوید احمد است که آن را...ادامه... |
رسیدن به آسمایی: 12.03.2009 ؛ نشر در آسمایی: 12.03.2009 (به بهانهء انتشارکلیله و دمنهء منظوم میر بهادر واصفی)
|
نشر در آسمایی: 11.03.2009 پرویز کامبخش باید بدون هرگونه پیش شرط آزاد ساخته شود! |
|
ورود به صفحهء نخست شمارهء: 1 ؛ 2 ؛ 3 ؛ 4 ؛ 5 ؛ 6 ؛ 7 ؛ 8 ؛ 9؛ 10 ؛ 12 ؛ 13؛ 14؛ 15 ؛ 16؛ 17؛ 18؛ 19 ؛ 20 ؛ 21 ؛ 22 ؛ 23 ؛ 24 ؛ 25 ؛ 26 ؛ 27 ؛ |
|