05.12.2016

سخن روز آسمایی

چند نکته در مورد جنایت تکان دهندهٔ یک نوجوان افغان

یک نوجوان پناهجوی افغان به اتهام تجاوزجنسی و قتل یک دختر ۱۹ ساله دستگیر شده است. پولیس آلمان اعلام کرده که این نوجوان پناهجو براساس اسناد و شواهدی که از محل وقوع قتل به دست آمده، بازداشت شده است.

مسوولان مربوطه در شهر فرایبورگ در جنوب غرب آلمان در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که این نوجوان ۱۷ ساله افغان در پی پیدا شدن "دی. ان. ای" و شناسایی اش از طریق دوربین های مداربسته در نزدیکی محل وقوع جرم،‌ دستگیر گردیده است.

این نوجوان در سال ۲۰۱۵ به عنوان پناهجوی زیرسن بی سرپرست به آلمان آمده و در یک خانواده میزبان به عنوان فرزندخوانده زنده گی می کرد.

دختر قربانی این جنایت، ماریا لادنبرگر محصل رشته طب بود. جسد این دختر ۱۹ ساله به تاریخ ۱۶ اکتوبر در حاشیه رودخانه درایسم در شهر فرایبورگ پیدا شده بود.

تا هنوز نشانهٔ هیچ شناخت شخصی قبلی میان مقتول و نوجوان متهم به قتل پیدا نشده است.

*

نوجوانی از راه های پرمخاطره غیر قانونی خود را به آلمان می رساند؛ کشور میزبان با او برخورد انساندوستانه میکند؛ یک خانوادهٔ‌‌ آلمانی از روی انساندوستی و مهربانی او را به حیث فرزندخوانده میپذیرد؛ و اما او دست به یک چنین جنایتی میزند...

به کسی که مرتکب چنین جنایتی میشود ، ‌چه میتوان گفت !؟...

اگر این دختر جوان فرزند و یا خواهر خود ما می بود، ‌چه احساسی میداشتیم!؟...

حتا اگر با خون دل و جوهر جان هم پیام غمشریکی و همدردی برای خانوادهٔ‌ مقتول نوشت، باز هم فرزند نازنین شان که شاید هم فرزنده یگانهٔ بوده باشد، دوباره زنده نخواهد شد...

و اما، به حیث انسان - آن هم انسان افغان تبار- ابراز همدردی و غمشریکی با خانوادهٔ‌ قربانی و نیز تقبیح این جنایت ، وظیفهٔ‌ وجدانی ما است .

در عین زمان به پدران و مادرانی که فرزندان نوجوان شان رابه امید تأمین فردای بهتر به غرب می فرستند، باید‌ گفت: دگر چه باید بشود تا چشم های تان در برابر مخاطراتی که فرزندان تان را با آن ها موجه میسازید،‌ باز شود!؟ ...

**

لینک ها به ارتباط همین موضوع:

تفصیل خبر در صفحهٔ‌رادیوی صدای آلمان

واکنش ها در آلمان - هوشدار معاون صدراعظم آلمان از تحریک علیه مهاجران

ویدیوی کنفرانس رسانه یی مسوولان امور به ارتباط دستگیری متهم