علی هوشمند
آلمان

دايه های مهربان تر از مادر- مارا به خیرتان امید نیست لطفاً شر مرسانید!

در سایت ایرانی بازتاب مطلبی تحت عنوان(هزاره های افغان از آنجا مانده،از اینجا رانده) در رابطه با اخراج مهاجرین افغان از ايران درج شده که هم باعث خشم میشود وهم باعث خنده.
خشم به خاطر لحن توهین آمیز وتخریش کننده نویسنده مطب، وخنده به خاطرادعا های مضحک و ساده لوحی و بی خبری نویسنده از اوضاع فعلی افغانستان.
نويسندهء مطلب از مهاجران اخراج شدهء هزاره سخن می گويد - در حالی که مهاجرین اخراج شده از همه اقوام افغانستان هستند. درست است که تعدادی زیادی از مهاجرین را هزاره ها تشکیل می دهند ولی اطلاق تنها هزاره به این اخراج شده گان نشاندهنده کم اطلاعی نویسنده حتی از وضعیت کشور خودش و مهاجرین اخراج شده افغان است .

در این نوشته از یک طرف مهاجرین بی پناه مورد توهین واهانت قرار گرفته واز آنان به عنوان قاچاقبران، دزدان و تبهکاران و اشغال کننده گان شغل ایرانی ها و حاملين انواع امراض نام برده شده و مورد ده ها اتهام بی پايه، توهین آمیز، ضد انسانی و نژاد پرستانه قرار گرفته اند.واز طرف دیگر نقش دایه مهربان تر از مادر رابعهده گرفته ومدعی ضایع شدن حق وخقوق هزاره هادر داخل کشور میشود،وادعا می کند که حقوق 25% درصدی هزاره ها نادیده گرفته شده و آنان به تصور نویسنده در داخل کشور خودشان محروم از حق وحقوق انسانی هستند.!!!؟؟؟
من به جواب نویسنده این مطلب وهمه آن خود بزرگ بین های ديگری که چنین افکار فاشیستی و نژادرستانه يی در کله دارند که مهاجرین مظلوم را مورد ده ها اتهام بی پایه و فاشیستی و نژاد پرستانه قرار میدهند، و از طرف دیگرمزورانه برای سرنوشت یک بخش از مهاجرین اشک تمساح می ریزند، می گویم: آقایان! دایه های مهربان تر از مادر ما را به خیر تان امید نیست، لطفا شر نرسانید!
اگر ما افغان ها ميان خودمان اختلافاتی هم داريم ، اين به خود ما مربوط است نه به ديگران و شما هم لازم نیست تا برای ما نقش دایه مهربان تر از مادر را بازی نماييد.
ما مردمی هستیم که ثابت کرده ایم که قادر به به دست آوردن حق و حقوق انسانی خویش هستیم و این کار را نیز بدون کمک از هیچ کس و کشوری انجام داده ایم و امروز با سر افرازی و غرور در کنار دیگر برادران هموطن خويش با حق وحقوق قانونی مساوی زنده گی می کنيم.
در قانون اساسی فعلی افغانستان حقوق همه شهروندان از زن و مرد مساوی است و هر گونه تبعيض به خاطر قومیت، زبان، مذهب و جنسیت ممنوع است.
قانون اساسی فعلی کشور عزیز ما افغانستان از مترقی ترین قوانین اساسی در منطقه خاورمیانه است که نمونه اش را نمی توانیم لا اقل در کشورهایی همجوار سراغ کنیم.
در این قانون مذهب جعفری همانند مذهب حنفی به رسمیت شناخته شده است. در این قانون اساسی زبان های ساکنان کشور به شمول زبان های تورکی اوزبیکی و ترکمنی به رسمیت شناخته شده اند.که در کشور شما از این حق وحقوق انسانی برای ساکنانش خبری نیست.که بطور مثال میشود از زبان تورکی آذری ،عربی،بلوچی،وووزبان های دیگر ومذهب حنفی نام برد که پیروان وتکلم کننده گانش از داشتن این حق وحقوق انسانی در کشور شما محروم هستند.

و اما در رابطه با هزاره ها!
این که شما به مانند دایه مهربان تر از مادر (!) اشک تمساح ریخته اید که به اصطلاح هزاره ها در کشور شان از حق و حقوق مساوی برخوردار نیستند (!) بر خلاف ادعای بی اساس تان باید بگویم که در حکومت کنونی و قانون اساسی کنونی هزاره ها جزو گروه هایی قرار می گیرند که بیشترین برد و نفع را داشته اند و فعلاً نیز جايگاه سیاسی هزاره ها مورد رشک و کینه و غضب بعضی عناصر نفاق افگن داخلی و بعضی خارجی های عقده یی و شکست خورده قرار گرفته که شما نویسنده مطلب ممکن یکی از آنها باشید. و چون رهبران اصلی و ریشه دار سیاسی هزاره فعلاً در جمع بنيادگذاران و هواداران جبههء غير ملی ساخت خارجی ها قرار نگرفته اند، این مسئله خشم حلقات و مراجع معينی را برانگيخته است که شايد شما هم از همان شمار باشيد.
سخن اخر اینکه ما هزاره ها فعلا در کشور خود از حقوق کاملا مساوی بادیگر برادران وخواهران خود برخوردار هستیم وفعلا جایگاه سیاسی بالا وتثبیت شده یی داریم ونیاز به همدردی دایه های مهربان تر از مادری مانند شما نداریم.
اگر دل تان واقعاً برای ارزش های انسانی می تپد در اين صورت بهتر است تا به فکر همان مهاجرین مظلوم و بی پناهی باشید که به عنوان همنوع ، همسایه و همدین به شما وکشورشما پناه آورده اند و زمامداران کشور شماحتی از تحصیل فرزندان آنان نيز جلوگیری می کنند.